کارشناس بهبود کیفیت و دبیر کمیته اخلاق
الهام اعطایی زاده
مدرک تحصیلی :کارشناس پرستاری
تلفن تماس: 04531422331
رابط هموویژلانس :
- اطلاع تلفنی و نمابر موارد عارضه خون و فراورده های خونی به سازمان انتقال خون طی 24 ساعت از وقوع عارضه
- ارسال اصل فرم عارضه به سازمان انتقال خون طی 48 ساعت از وقوع عارضه
- شرکت در کمیته انتقال خون
- همکاری و شرکت در بازدید های سازمان انتقال خون ازبیمارستان
- هماهنگی جهت اجرای کلاس های آموزشی در خصوص عوارض خون و فراورده های خونی در بیمارستان
- آموزش در مورد نحوه تکمیل کردن فرم های عوارض خون و فراورده های خونی به پرسنل پرستاری
- نظارت بر وجود فرم های عارضه در ایستگاههای پرستاری
رابط ADR :
- فرم زرد از معاونت غذا و دارو و توزیع بین کلیه بخش های بیمارستان و نظارت بروجود کارت زرد در بخش ها
- تحویل فرم زرد عوارض ناخواسته دارویی از پرسنل بیمارستان در صورت گزارش
- ثبت کامل عوارض دارویی گزارش شده در سامانه ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها
- ارسال اصل فرم زرد عوارض ناخواسته دارویی به سازمان و کپی عارضه به معاونت غذا و داروی اردبیل
- نتیجه عوارض ناخواسته دارویی گزارش شده از معاونت غذا و داروی اردبیل
- برگزاری دوره های آموزشی فارماکوویژلانس برای کلیه پرسنل بیمارستان سالانه یک مورد
7-توزیع و نصب مطالب علمی تهیه شده(پمفلت-پوستر-بروشور)ارسالی از معاونت غذا و دارودر محل خدمت
در ارتباط با کارشناس بهبود کیفیت :
1- نظرسنجی 6 ماهه از کارکنان و پزشکان و و تامین کنندگان ثبت در سیستم کامپیوتری و استخراج شاخص های تحلیلی و ارائه به صورت پاورپوینت در کمیته ها – تدوین و ارسال صورتجلسه و پیگیری میزان پیشرفت مصوبات
- هماهنگی و برگزاری جلسات با مسولین بخش های بستری – تدوین و ارسال دعوتنامه – تماس جهت حضور – تدوین و ارسال صورتجلسه
- چک صندوق های شکایت و نظارت بر وجود برگه های انتقادات و پیشنهادات و هماهنگی در جمع آوری اوراق و تحویل به مسول بهبود
- هماهنگی و پیگیری اجرای استانداردهای حقوق گیرنده خدمت و رعایت اخلاق حرفه ای و انطباق با شرع مقدس (شامل تمامی گروه های پزشکی و پیراپزشکی و کارکنان بالینی)
- پیگیری آموزش مباحث مربوط به حقوق گیرندگان خدمت و اخلاق پزشکی به تمام گروه های پزشکی و پیراپزشکی و کارکنان بالینی بیمارستان (شامل آموزشهای مفهومی و کاربردی در زمینه رعایت موارد مذکور)
- بررسی و شناسایی مشکلات موجود در زمینه حقوق گیرندگان خدمت و طرح انطباق با شرع مقدس و ارائه راهکارهای مناسب
- فراهمسازی زمینه مناسب جهت تحقق حقوق گیرندگان خدمت در بیمارستان
- اجرای برنامه های تشویقی برای آگاهی، اجرا و ارزیابی اخلاق بالینی و رفتار حرفه ای توسط پرسنل مرتبط
- اطلاعرسانی در خصوص کلیه خدمات قابل ارائه و فرآیندها به نحو مطلوب و مناسب به بیماران
- گزارش های فصلی از اقدامات انجام شده، تحلیل و ابلاغ اقدامات اصلاحی/ پیشگیرانه و پیگیری اجرای آن ها
- پاسخگویی به سوالات و چالش های اخلاقی گروه های پزشکی و پیراپزشکی و کارکنان بالینی با همکاری مشاوره امور حقوقی
- نظر سنجی فصلی از بیماران و همراهان، خدمات پرستاری، خدمات سرپایی، تغذیه ثبت و تلاش در جهت ارتقاء رضایت گیرندگان خدمت
- نظرسنجی 6 ماهه از کارکنان و پزشکان و و تامین کنندگان ثبت ثبت و تلاش در جهت ارتقاء پیگیری میزان پیشرفت مصوبات
- ایجاد خط ارتباطی و پاسخگویی در زمینه شکایات
- طبقه بندی و اولویت بندی شکایت و اقدام به صورت آنی، فوری، در اولویت اول و نوبت رسیدگی
- گزارش نتایج شکایات و انتقادات به متقاضی
- آماده سازی و ارائه گزارش تحلیل ریشه ای نارضایتی بیمار، خانواده و کارکنان
- جمع آوری و تحلیل ریشه ای شکایات ، انتقادات و پیشنهادات بیمار، خانواده و کارکنان
- بررسی شکایات ثبت شده در کمیته و ارائه راهکارهای اصلاحی
- پیشنهاد راهکارهای اجرایی در نحوه ارائه خدمات سلامت از منظر اخلاقی و حفظ حقوق بیمار
- بکارگیری و اجرای آیین نامه و دستورالعمل های مرتبط با طرح انطباق در تمام واحدهای بیمارستان
- انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق